-
Par kfg68 le 26 Avril 2007 à 12:46
The Bitter End<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" /><o:p></o:p>
(words & music : Molko, Olsdal, Hewitt 2003) <o:p></o:p>
tempo : 184bpm tonalité : mib mineur (Rém capo 1)<o:p></o:p>
<o:p></o:p>
intro : ré mineur (guitare puis batterie puis basse)<o:p></o:p>
<o:p></o:p>
<?xml:namespace prefix = v ns = "urn:schemas-microsoft-com:vml" /><v:rect id=_x0000_s1026 style="MARGIN-TOP: 12.4pt; Z-INDEX: -3; MARGIN-LEFT: 0px; WIDTH: 28.05pt; POSITION: absolute; HEIGHT: 107.95pt; mso-wrap-edited: f" wrapcoords="-584 0 -584 21600 22184 21600 22184 0 -584 0" fillcolor="maroon"><v:textbox style="mso-layout-flow-alt: bottom-to-top; mso-next-textbox: #_x0000_s1026"></v:textbox><?xml:namespace prefix = w ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:word" /><w:wrap type="tight"></w:wrap></v:rect><o:p></o:p>
Dm Bbsus2 Bb5 BbM7 Bb6 Dm9<o:p></o:p>
Since we're feeling so anesthetised in our comfort zone
Dm Bbsus2 Bb5 BbM7 Bb6 Dm9<o:p></o:p>
Reminds me of the second time that I followed you home
Dm Bbsus2 Bb5 BbM7 Bb6 Dm9<o:p></o:p>
We're running out of alibis from the second of May
Dm Bbsus2 Bb5 BbM7#11 Dm9<o:p></o:p>
Reminds me of the summer time on this winter's day<o:p></o:p>
<o:p></o:p>
<v:rect id=_x0000_s1028 style="MARGIN-TOP: 6.15pt; Z-INDEX: -1; MARGIN-LEFT: 0px; WIDTH: 28.05pt; POSITION: absolute; HEIGHT: 63.5pt; mso-wrap-edited: f" wrapcoords="-584 0 -584 21600 22184 21600 22184 0 -584 0" fillcolor="maroon"><v:textbox style="mso-layout-flow-alt: bottom-to-top; mso-next-textbox: #_x0000_s1028"></v:textbox><w:wrap type="tight"></w:wrap></v:rect>
Bb5 Dm9 Bb5 Dm9<o:p></o:p>See you at the bitter end See you at the bitter end<o:p></o:p>
<o:p></o:p>
<o:p></o:p>
<o:p></o:p>
<v:rect id=_x0000_s1027 style="MARGIN-TOP: 11.95pt; Z-INDEX: -2; MARGIN-LEFT: 0px; WIDTH: 28.05pt; POSITION: absolute; HEIGHT: 107.95pt; mso-wrap-edited: f" wrapcoords="-584 0 -584 21600 22184 21600 22184 0 -584 0" fillcolor="maroon"><v:textbox style="mso-layout-flow-alt: bottom-to-top; mso-next-textbox: #_x0000_s1027"></v:textbox><w:wrap type="tight"></w:wrap></v:rect>
Dm Bbsus2 Bb5 BbM7 Bb6 Dm9
Every step we take that's synchronized every broken bone<o:p></o:p>Dm Bbsus2 Bb5 BbM7 Bb6 Dm9<o:p></o:p>
Reminds me of the second time that I followed you home
Dm Bbsus2 Bb5 BbM7 Bb6 Dm9<o:p></o:p>You shower me with lullabies as you're walking away
Dm Bbsus2 Bb5 BbM7#11 Dm9 <o:p></o:p>Reminds me that it's killing time on this fateful day
<o:p></o:p>Chorus (2 times)<o:p></o:p>
<o:p></o:p>
<o:p></o:p>
Dm9 Bb5<o:p></o:p>From the time we intercepted feels more like suicide... suicide
Bb5 Dm9
Come inside and see you at the bitter end<o:p></o:p>Dm9 Bb5<o:p></o:p>
Never see them running round, dont wanna stick around, one of these<o:p></o:p>
Dm9<o:p></o:p>
See you at the bitter end
<o:p></o:p>
votre commentaire -
Par kfg68 le 25 Avril 2007 à 12:19
China Girl<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" /><o:p></o:p>
words & music : David Bowie/ Iggy Pop 1977<o:p></o:p>
(tonalité dorigine : mi bémol mineur)<o:p></o:p>
<o:p></o:p>
intro <o:p></o:p>
guitare (3 fois) + voix (2 fois)<o:p></o:p>
Am G <o:p></o:p>
« Oh oh oh oh little China Girl<o:p></o:p>
couplet 1<o:p></o:p>
G<o:p></o:p>
I could escape this feeling
Am<o:p></o:p>
With my china girl
G<o:p></o:p>
I feel a wreck without my
Am<o:p></o:p>
Little china girl
Em<o:p></o:p>
I hear her heart beating
G
Loud as thunder
Am B<o:p></o:p>
Saw these stars crashing
couplet 2<o:p></o:p>
G<o:p></o:p>
I m mess without
Am<o:p></o:p>
My little china girl
G<o:p></o:p>
Make up in the morning; where's my
Am<o:p></o:p>
Little China Girl?
Em<o:p></o:p>
I hear our hearts beating
G<o:p></o:p>
Loud as thunder.
Am B<o:p></o:p>
I saw these stars crashing down.
refrain 1<o:p></o:p>
G Fdim<o:p></o:p>
I feel a-tragic like I'm Marlon Brando
Em D<o:p></o:p>
When I look at my China Girl.
G <o:p></o:p>
And I could pretend that nothin
Fdim<o:p></o:p>
really meant too much
Em D<o:p></o:p>
When I look at my China Girl.
<o:p></o:p>
<o:p></o:p>
instrumental <o:p></o:p>
Em D (D/C#) C B<o:p></o:p>
<o:p></o:p>
couplet 3<o:p></o:p>
Em D<o:p></o:p>
I stumble into town just like a sacred cow
C<o:p></o:p>
Visions of swasticas in my head
B<o:p></o:p>
Plans for everyone.
Em D C B<o:p></o:p>
It's in the white of my eyes
couplet 4<o:p></o:p>
Em<o:p></o:p>
My little china girl
D<o:p></o:p>
You shouldn't mess with me
C B<o:p></o:p>
I'll ruin everything you are you know
couplet 5<o:p></o:p>
Em<o:p></o:p>
I'll give you television
D<o:p></o:p>
I'll give you eyes of blue;
C B<o:p></o:p>
I'll give you man who wants to rule the world..
<o:p></o:p>
<o:p></o:p>
refrain 2<o:p></o:p>
G<o:p></o:p>
And when I get excited
Fdim<o:p></o:p>
My little China Girl says
Em D<o:p></o:p>
Oh baby, just you shut your mouth
<o:p></o:p>
outro<o:p></o:p>
<o:p></o:p>
boucle instrumentale : Em D C B (3 fois)<o:p></o:p>
<o:p></o:p>
voix : She says shhhh... (4 fois sur la 1ère boucle)<o:p></o:p>
<o:p></o:p>
solo de guitare (sur les 2 dernières boucles)<o:p></o:p>
<o:p></o:p>
reprise intro<o:p></o:p>
votre commentaire -
Par kfg68 le 23 Avril 2007 à 16:56
CREEP<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" /><o:p></o:p>
RADIOHEAD
1990<o:p></o:p>
ALBUM : PABLO HONEY
<o:p></o:p>
<o:p></o:p>
<o:p></o:p>
intro<o:p></o:p>
G Gsus4 G<o:p></o:p>
B Bsus4 B<o:p></o:p>
C Csus4 C<o:p></o:p>
Cm Csus4 Cm<o:p></o:p>
(tout le morceau se joue sur cette suite daccord)
<o:p></o:p>
<o:p></o:p>
premier couplet<o:p></o:p>
G G4 G
When you were here before
B B4 B
Couldn't look you in the eyes
C C4 C
You're just like an angel
Cm C4 Cm
Your skin makes me cry
<o:p></o:p>
G G4 G
You float like a feather
B B4 B
In a beautiful world
C C4 C
I wish I was special
Cm C4 Cm
You're so fucking special
<o:p></o:p>
<o:p></o:p>
refrain<o:p></o:p>
G G4 G
But I'm a creep
B B4 B
I'm a wierdo
C C4 C
What the hell am I doin' here
Cm C4 C
I don't belong here
<o:p></o:p>
<o:p></o:p>
<o:p></o:p>
<o:p></o:p>
<o:p></o:p>
<o:p></o:p>
<o:p></o:p>
<o:p></o:p>
deuxième couplet<o:p></o:p>
I don't care if it hurts<o:p></o:p>
I wanna have control<o:p></o:p>
I wanna perfect body<o:p></o:p>
I want a perfect soul<o:p></o:p>
<o:p></o:p>
I want you to notice<o:p></o:p>
When I'm not around<o:p></o:p>
You're so fuckin' special<o:p></o:p>
I wish I was special<o:p></o:p>
<o:p></o:p>
<o:p></o:p>
refrain<o:p></o:p>
<o:p></o:p>
<o:p></o:p>
pont<o:p></o:p>
G G4 G B B4 B
Shes running out again<o:p></o:p>
C C4 C Cm C4 Cm
Shes running, she run, run, run, <o:p></o:p>
<o:p></o:p>
G G4 G B B4 B
rruuuuuunnnnnnnnnnnnn,<o:p></o:p>
C C4 C Cm C4 Cm
Runnnnnnnnnnnnnnnnnnn<o:p></o:p>
<o:p></o:p>
<o:p></o:p>
<o:p></o:p>
troisième couplet<o:p></o:p>
Whatever makes you happy<o:p></o:p>
Whatever you want<o:p></o:p>
You're so fucking special<o:p></o:p>
Wish I was special<o:p></o:p>
<o:p></o:p>
But I'm a creep
I'm a wierdo<o:p></o:p>
What the hell am I doin here<o:p></o:p>
I don't belong here<o:p></o:p>
<o:p></o:p>
<o:p></o:p>
outtro<o:p></o:p>
G
I don't belong here<o:p></o:p>
<o:p></o:p>
votre commentaire -
Par kfg68 le 30 Août 2008 à 13:15
DAKOTA<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" /><o:p></o:p>
paroles & musique : Kelly Jones © 2005<o:p></o:p>
tempo : 148 bpm mesure : 4/4 armure : fa#, do#, sol#, ré#<o:p></o:p>
<o:p> </o:p>
<o:p> </o:p>
introduction<o:p></o:p>
E5 C#5 A5 E5 (2 mesures de chaque)<o:p></o:p>
<o:p> </o:p>
E EM7 C#m7 (2mes.) <o:p></o:p>
<o:p> </o:p>
AM9 (2mes.) E B/D#<o:p></o:p>
<o:p> </o:p>
premier couplet<o:p></o:p>
E C#m<o:p></o:p>
Thinking bout thinking of you,
AM7<o:p></o:p>Summertime, think it was June
E B/D# E<o:p></o:p>Yeah, think it was June.
C#m <o:p></o:p>Laying back, head on the grass,
AM9<o:p></o:p>chewingum, having some laughs.<o:p></o:p>
E B/D# A<o:p></o:p>
Yeah, having some laughs.
<o:p></o:p>pré chorus<o:p></o:p>
A<o:p></o:p>
You made me feel like the one,<o:p></o:p>
E<o:p></o:p>
You made me feel like the one<o:p></o:p>
B/D# A <o:p></o:p>
The one.
A<o:p></o:p>You made me feel like like the one,<o:p></o:p>
E<o:p></o:p>
You made me feel like like the one<o:p></o:p>
B/D# E <o:p></o:p>
The one.
<o:p></o:p>deuxième couplet<o:p></o:p>
E C#m<o:p></o:p>
Drinking back, drinking for two,
AM7<o:p></o:p>Drinking with you <o:p></o:p>
E B/D# E<o:p></o:p>
When drinking was new.
C#m <o:p></o:p>Sleeping in the back of my car,
AM9<o:p></o:p>We never went far.<o:p></o:p>
E B/D# A<o:p></o:p>
We didnt need to go far.
<o:p></o:p>pré chorus<o:p></o:p>
<o:p> </o:p>
<o:p> </o:p>
refrain<o:p></o:p>
E
I dont know where<o:p></o:p>B Aadd9 AM9 B<o:p></o:p>
We are go ing now.
E
I dont know where<o:p></o:p>B Aadd9 AM9 B<o:p></o:p>
We are go ing now.
<o:p></o:p><o:p> </o:p>
troisième couplet<o:p></o:p>
E C#m<o:p></o:p>
Wake up, cold coffee and juice,
AM7<o:p></o:p>Remembering you.
E B/D# E<o:p></o:p>What happened to you ?
C#m <o:p></o:p>I wonder if well meet again,
AM9<o:p></o:p>Talk about us instead.<o:p></o:p>
E B/D# A<o:p></o:p>
Talk about why did it end.
<o:p></o:p>pré chorus<o:p></o:p>
<o:p> </o:p>
refrain<o:p></o:p>
<o:p> </o:p>
<o:p> </o:p>
coda<o:p></o:p>
E<o:p></o:p>
So take a look at me now.<o:p></o:p>
B <o:p></o:p>
So take a look at me now.<o:p></o:p>
Aadd9 <o:p></o:p>
So take a look at me now.<o:p></o:p>
Aadd9 <o:p></o:p>
So take a look at me now.
<o:p></o:p><o:p> </o:p>
outro<o:p></o:p>
E5 C#5 A5 E5 (2 mesures de chaque)<o:p></o:p>
<o:p></o:p>
<o:p> </o:p>
votre commentaire -
Par kfg68 le 23 Juillet 2008 à 14:05
GIRLS & BOYS<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" /><o:p></o:p>
paroles & musique de D.Albarn, G.Coxon, A.James, D.Rowntree © 1994<o:p></o:p>
mesure : 4/4 tempo : q = 120 bpm<o:p></o:p>
<o:p> </o:p>
intro<o:p></o:p>
Gm Gm/C F Eb F# F<o:p></o:p>
Gm Gm/C F F/A F/Bb F/B Eb F F#<o:p></o:p>
<o:p> </o:p>
<o:p> </o:p>
premier couplet<o:p></o:p>
Gm<o:p></o:p>
Street's like a jungle,
C<o:p></o:p>So call the police,
F<o:p></o:p>Following the herd
Eb<o:p></o:p>Down to Greece,
F# F<o:p></o:p>On holiday.
<o:p></o:p><o:p> </o:p>
deuxième couplet<o:p></o:p>
Gm<o:p></o:p>
Love in the nineties,
C<o:p></o:p>Is paranoid,
F<o:p></o:p>On sunny beaches,
Eb<o:p></o:p>Take your chances. <o:p></o:p>
F# F<o:p></o:p>
Looking for
<o:p></o:p><o:p> </o:p>
refrain<o:p></o:p>
Gm<o:p></o:p>
Girls who are boys who like boys <o:p></o:p>
<o:p> </o:p>
To be girls who do boys <o:p></o:p>
C<o:p></o:p>
Like they're girls who do girls <o:p></o:p>
<o:p> </o:p>
Like they're boys.
F Eb <o:p></o:p>Always should be someone you really love.<o:p></o:p>
<o:p> </o:p>
F# F<o:p></o:p>
<o:p> </o:p>
<o:p> </o:p>
troisième couplet<o:p></o:p>
Gm<o:p></o:p>
Avoiding all work
C<o:p></o:p>Because there's none available
F<o:p></o:p>Like battery thinkers
Eb<o:p></o:p>Count your thoughts<o:p></o:p>
F# F<o:p></o:p>
On 1 2 3 4 5 fingers
<o:p></o:p><o:p> </o:p>
quatrième couplet<o:p></o:p>
Gm<o:p></o:p>
Nothing is wasted
C<o:p></o:p>Only reproduced
F<o:p></o:p>Get nasty blisters
Eb<o:p></o:p>Du bist sehr schon
F# F<o:p></o:p>But we haven't been introduced.<o:p></o:p>
<o:p> </o:p>
<o:p> </o:p>
refrain<o:p></o:p>
<o:p> </o:p>
<o:p> </o:p>
refrain<o:p></o:p>
<o:p></o:p>outro<o:p></o:p>
<o:p> </o:p>
refrain «oh oh oh oh»<o:p></o:p>
<o:p> </o:p>
refrain avec uniquement la batterie<o:p></o:p>
<o:p> </o:p>
refrain avec introduction des instruments un par un
<o:p></o:p>refrain «oh oh oh oh»<o:p></o:p>
<o:p> </o:p>
refrain instrumental<o:p></o:p>
<o:p></o:p>
votre commentaire -
Par kfg68 le 25 Avril 2007 à 19:47
Life On Mars ?<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" /><o:p></o:p>
paroles & musique : David Bowie © 1971 tempo c= 124<o:p></o:p>
<o:p></o:p>
premier couplet<o:p></o:p>
F Am/E Adim/E$<o:p></o:p>
It's a God awful small affair
D Gm<o:p></o:p>To the girl with the mousy hair.
B$/F C7<o:p></o:p>But her mummy is yelling no
F<o:p></o:p>And her daddy has told her to go.
Am/E Adim/E$<o:p></o:p>But her friend is no where to be seen,
D Gm<o:p></o:p>Now she walks through her sunken dream,
B$/F C7<o:p></o:p>To the seat with the clearest view
A$/E$<o:p></o:p>And she's hooked to the silver screen.
Eaug Fm<o:p></o:p>But the film is a sadd'ning bore
G$ D$<o:p></o:p>For she's lived it ten times or more.
Aaug B$m<o:p></o:p>She could spit in the eyes of fools
D$7/C$<o:p></o:p>As they ask her to focus on
<o:p></o:p>refrain<o:p></o:p>
B$ E$<o:p></o:p>
Sailors fighting in the dance hall.
Gm7 G$aug F<o:p></o:p>Oh man, look at those cavemen go,
Fm Cm7<o:p></o:p>It's the freakiest show.
E$m7 B$<o:p></o:p>Take a look at the lawman
E$<o:p></o:p>Beating up the wrong guy.
Gm7 G$aug F<o:p></o:p>Oh, man, wonder if he'll ever know
Fm Cm7<o:p></o:p>He's in the best selling show.
E$m7 Gm7 G$aug<o:p></o:p>Is there life on Mars?<o:p></o:p>
<o:p></o:p>
<o:p></o:p>
<o:p></o:p>
<o:p></o:p>
pont instrumental<o:p></o:p>
B$/F Em7($5) F F#dim Gm<o:p></o:p>
<o:p></o:p>
Ddim Am B$ B$m F
<o:p></o:p><o:p></o:p>
deuxième couplet<o:p></o:p>
F Am/E Adim/E$<o:p></o:p>
It's on America's tortured brow
D Gm<o:p></o:p>That Mickey Mouse has grown up a cow.
B$/F C7<o:p></o:p>Now the workers have struck for fame
F<o:p></o:p>'Cause Lennon's on sale again.
Am/E Adim/E$<o:p></o:p>See the mice in their million hordes
D Gm<o:p></o:p>From Ibeza to the Norfolk Broads.
B$/F C7<o:p></o:p>Rule Britannia is out of bounds
A$/E$<o:p></o:p>To my mother, my dog, and clowns,
Eaug Fm<o:p></o:p>But the film is a sadd'ning bore
G$ D$<o:p></o:p>'Cause I wrote it ten times or more.
Aaug B$m<o:p></o:p>It's about to be writ again
D$7/C$<o:p></o:p>As I ask you to focus on
<o:p></o:p><o:p></o:p>
<o:p></o:p>
refrain<o:p></o:p>
<o:p></o:p>
<o:p></o:p>
outtro<o:p></o:p>
B$/F Em7($5) F F#dim <o:p></o:p>
<o:p></o:p>
Gm B$/F E$ E$m B$
<o:p></o:p>
votre commentaire -
Par kfg68 le 4 Mars 2008 à 21:39
MEDS<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" /><o:p></o:p>
words & music by Brian Molko, Stefan Olsdal & Steve Hewitt © PLACEBO 2006<o:p></o:p>
tempo : 155 bpm mesure : 4/4<o:p></o:p>
<o:p> </o:p>
<o:p> </o:p>
introduction<o:p></o:p>
E5 G6 Cmaj7 Bsus4 (2 fois)<o:p></o:p>
<o:p> </o:p>
<o:p> </o:p>
first verse<o:p></o:p>
sur les accords de lintroduction<o:p></o:p>
<o:p> </o:p>
I was alone, falling free,
trying my best not to forget,
what happened to us, what happened to me,
what happened as I let it slip.
I was confused by the powers that be,
forgetting names and faces,
Passers by, were looking at me,
as if they could erase it.
<o:p></o:p>chorus<o:p></o:p>
sur les accords de lintroduction<o:p></o:p>
<o:p> </o:p>
Baby...did you forget to take your meds? (2 fois)
<o:p></o:p><o:p> </o:p>
second verse<o:p></o:p>
sur les accords de lintroduction<o:p></o:p>
<o:p> </o:p>
I was alone, staring over the ledge,
Trying my best not to forget,
all manner of joy, all manner of glee,
and our one heroic pledge.
How it mattered to us, how it mattered to me,
and the consequences.
I was confused, by the birds and the bees,
forgetting if I meant it.<o:p></o:p><o:p> </o:p>
<o:p> </o:p>
chorus<o:p></o:p>sur les accords de lintroduction<o:p></o:p>
<o:p> </o:p>
Baby...did you forget to take your meds? (4 fois)
<o:p></o:p><o:p> </o:p>
bridge<o:p></o:p>
D5 <o:p></o:p>And the sex and the drugs, <o:p></o:p>
E5<o:p></o:p>
and the complications. (4 fois)
<o:p></o:p><o:p> </o:p>
chorus<o:p></o:p>
sur les accords de lintroduction<o:p></o:p>
<o:p> </o:p>
Baby...did you forget to take your meds? (6 fois)
<o:p></o:p><o:p> </o:p>
outro<o:p></o:p>
sur les accords de lintroduction<o:p></o:p>
I was alone, falling free, trying my best not to forget.
<o:p></o:p>
<o:p> </o:p>
<o:p> </o:p>
votre commentaire -
Par kfg68 le 22 Décembre 2008 à 13:46
Muscle Museum<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" /><o:p></o:p>
paroles & musique : Matthew Bellamy © 1999<o:p></o:p>
tempo : 80 bpm mesure : 4/4 armure : Fa# Do# Sol#<o:p></o:p>
<o:p> </o:p>
intro<o:p></o:p>
F#m - C# - F#m F# - Bm (2 fois)<o:p></o:p>
<o:p> </o:p>
<o:p> </o:p>
premier couplet <o:p></o:p>
F#m C#7<o:p></o:p>
She had something to confess to,<o:p></o:p>
F#m Bm<o:p></o:p>
But you dont have the time so look the other way.<o:p></o:p>
F#m C#<o:p></o:p>
You will wait until its over,<o:p></o:p>
F#m<o:p></o:p>
To reveal what youd never shown her,<o:p></o:p>
Bm<o:p></o:p>
Too little much too late.<o:p></o:p>
<o:p> </o:p>
<o:p> </o:p>
pont instrumental 1<o:p></o:p>
F#m C# F#m Bm<o:p></o:p>
<o:p> </o:p>
<o:p> </o:p>
deuxième couplet <o:p></o:p>
F#m C#<o:p></o:p>
Too long, trying to resist it,<o:p></o:p>
F#m<o:p></o:p>
Youve just gone and missed it.<o:p></o:p>
Bm<o:p></o:p>
Its escaped your world.<o:p></o:p>
<o:p> </o:p>
<o:p> </o:p>
pont instrumental 2<o:p></o:p>
F#m C#7/G# <o:p></o:p>
D/A Dadd#11 D5 (montée)<o:p></o:p>
<o:p> </o:p>
<o:p> </o:p>
refrain <o:p></o:p>
F#m C#7/G#<o:p></o:p>
Can you see that I am needing,<o:p></o:p>
F#m<o:p></o:p>
Begging for so much more <o:p></o:p>
Bm<o:p></o:p>
than you could ever give.<o:p></o:p>
F#m C#7/G# <o:p></o:p>
And I dont want you to adore me,<o:p></o:p>
F#m <o:p></o:p>
Dont want you to ignore me, <o:p></o:p>
Bm <o:p></o:p>
When it pleases you. <o:p></o:p>
E C#/E# F#m <o:p></o:p>
Yeah and Ill do it on my own.<o:p></o:p>
reprise intro<o:p></o:p>
F#m - C# - F#m F# - Bm (2 fois)<o:p></o:p>
<o:p> </o:p>
<o:p> </o:p>
troisième couplet <o:p></o:p>
F#m C#7<o:p></o:p>
I have played in every toilet,<o:p></o:p>
F#m<o:p></o:p>
But you still want to spoil it,<o:p></o:p>
Bm<o:p></o:p>
To prove Ive made a big mistake.<o:p></o:p>
F#m C#<o:p></o:p>
Too long, trying to resist it,<o:p></o:p>
F#m<o:p></o:p>
Youve just gone and missed it.<o:p></o:p>
Bm<o:p></o:p>
Its escaped your world.<o:p></o:p>
<o:p> </o:p>
<o:p> </o:p>
<o:p> </o:p>
<o:p> </o:p>
pont instrumental 2<o:p></o:p>
F#m C#7/G# <o:p></o:p>
D/A Dadd#11 D5 (montée)<o:p></o:p>
<o:p> </o:p>
<o:p> </o:p>
<o:p> </o:p>
refrain<o:p></o:p>
<o:p> </o:p>
<o:p> </o:p>
instrumental <o:p></o:p>
<o:p> </o:p>
F#m D E7 C#/E# <o:p></o:p>
F#m D A C#/E#<o:p></o:p>
<o:p> </o:p>
outro<o:p></o:p>
F#m Bm<o:p></o:p>
F#m Bm <o:p></o:p>
F#m Bm <o:p></o:p>
F#m Bm <o:p></o:p>
<o:p> </o:p>
<o:p> </o:p>
<o:p></o:p>
votre commentaire -
Par kfg68 le 22 Décembre 2008 à 13:47
NEW BORN <?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" /><o:p></o:p>
paroles & musique : Matthew Bellamy<o:p></o:p>
tempo : 147 bpm mesure : 4/4 armure : Fa#<o:p></o:p>
<o:p> </o:p>
intro : Em B/E Em B/E Em C G/D G/D# (2 fois)<o:p></o:p>
premier couplet<o:p></o:p>
Em B/E
Link it to the world<o:p></o:p>
Em B/E
Link it to yourself<o:p></o:p>
Em C G/D B/D#
Stretch it like a birth squeeze<o:p></o:p>
Em B/E
he love for what you hide<o:p></o:p>
Em B/E
The bitterness inside<o:p></o:p>
Em C G/D B/D#
Is growing like the new born<o:p></o:p>
Em B/E Em B/E
When youve seen, seen<o:p></o:p>
Em C G/D B/D#
Too much <o:p></o:p>
Em B/E Em B/E<o:p></o:p>
too young, young<o:p></o:p>
Em C G/D B
Soulness is everywhere<o:p></o:p>
<o:p> </o:p>
instrumental 1<o:p></o:p>
Em A5 D G5 <o:p></o:p>
C Bbdim B+add11 B <o:p></o:p>
(3 boucles)<o:p></o:p>
Em + ligne de basse<o:p></o:p>
<o:p> </o:p>
deuxième couplet<o:p></o:p>
Em B/E
Hopeless time to roam<o:p></o:p>
Em B/E
The distance to your home<o:p></o:p>
Em C G/D B/D#
Fades away to nowhere<o:p></o:p>
Em B/E
How much are you worth<o:p></o:p>
Em B/E
You cant come down to earth<o:p></o:p>
<o:p> </o:p>
Em C G/D B/D#
Youre swelling up, youre unstoppable<o:p></o:p>
Em B/E Em B/E
Cause youve seen, seen<o:p></o:p>
Em C G/D B/D#
Too much <o:p></o:p>
Em B/E Em B/E<o:p></o:p>
too young, young<o:p></o:p>
Em C G/D B
Soulness is everywhere<o:p></o:p>
<o:p> </o:p>
<o:p> </o:p>
pont<o:p></o:p>
Em A5 D
Destroy the spineless<o:p></o:p>
G5 C
Show me its real<o:p></o:p>
Bb dim B+add11 B
Wasting our last chance <o:p></o:p>
Em
To come away<o:p></o:p>
A5 D
Just breack the silence<o:p></o:p>
G5 C
Cause Im drifting away<o:p></o:p>
Bbdim B+add11 B<o:p></o:p>
Away from you<o:p></o:p>
<o:p> </o:p>
instrumental 2<o:p></o:p>
sur accords des couplets (2 fois)<o:p></o:p>
<o:p> </o:p>
reprise premier couplet<o:p></o:p>
<o:p> </o:p>
<o:p> </o:p>
reprise du pont<o:p></o:p>
<o:p> </o:p>
<o:p> </o:p>
reprise de linstrumental <o:p></o:p>
3 boucles<o:p></o:p>
<o:p> </o:p>
votre commentaire -
Par kfg68 le 26 Mai 2007 à 16:24
SPECIAL K<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" /><o:p></o:p>
<o:p></o:p>
(paroles & musique : Molko, Olsdal, Hewitt 2000)<o:p></o:p>
<o:p></o:p>
<o:p></o:p>
tempo : 160 bpm tonalité dorigine : A# intro : Asus2 / F5 (2 fois)<o:p></o:p>
<o:p></o:p>
<o:p></o:p>
verse : alternance Asus2 / F5<o:p></o:p>
Asus2 F5<o:p></o:p>
Coming up beyond belief on this coronary thief ba da ba ba ba da da da (bis)<o:p></o:p>
More than just a leitmotif more chaotic, no relief ba da ba ba ba da da da (bis)<o:p></o:p>
I'll describe the way I feel weeping wounds that never heal ba da ba ba ba da da da (bis)<o:p></o:p>
Can the savior be for real or are you just my seventh seal? ba da ba ba ba da da da (bis)
<o:p></o:p><o:p></o:p>
<?xml:namespace prefix = v ns = "urn:schemas-microsoft-com:vml" /><v:rect id=_x0000_s1026 style="MARGIN-TOP: 1.25pt; Z-INDEX: 1; LEFT: 0px; MARGIN-LEFT: 0px; WIDTH: 37.4pt; POSITION: absolute; HEIGHT: 107.95pt; TEXT-ALIGN: left" fillcolor="#936"><v:textbox style="mso-layout-flow-alt: bottom-to-top; mso-next-textbox: #_x0000_s1026"></v:textbox></v:rect>C D F<o:p></o:p>
No hesitation, no delay You come on just like special K
C D F<o:p></o:p>Just like I swallowed half my stash I never ever want to crash
C5 D5 F5<o:p></o:p>No hesitation, no delay you come on just like special K
C5 D5 F5<o:p></o:p>Now you're back with dope demand I'm on sinking sand
<v:rect id=_x0000_s1027 style="MARGIN-TOP: 13.8pt; Z-INDEX: 2; MARGIN-LEFT: 0px; WIDTH: 37.4pt; POSITION: absolute; HEIGHT: 114.3pt" fillcolor="#936"><v:textbox style="mso-layout-flow-alt: bottom-to-top; mso-next-textbox: #_x0000_s1027"></v:textbox></v:rect> <o:p></o:p>
C5 Asus2<o:p></o:p>
Gravity no escaping gravity
C5 Asus2<o:p></o:p>Gravity no escaping ... not for free
F5I fall down. hit the ground make a heavy sound
<o:p></o:p>
every time you seem to come around
verse alternance Asus2 / F5<o:p></o:p>
Asus2 F5<o:p></o:p>
I'll describe the way I feel you're my new Achilles heel ba da ba ba ba da da da (bis)
Can this savior be for real or are you just my seventh seal? ba da ba ba ba da da da (bis)<o:p></o:p>
pre chorus + chorus <o:p></o:p>
<o:p></o:p>
<o:p></o:p>
C5 Asus2 C5 Asus2 F5
No escaping gravity no escaping gravity no escaping gravity no escaping gravity
F5 C<o:p></o:p>Gravity gravity gravity gravity
votre commentaire -
Par kfg68 le 15 Juin 2009 à 09:48
Sympathy For The Devil
paroles & musique : M. Jagger/K. Richards © 1968
tempo :112 bpm mesure : 4/4
introduction
8 mesures de percussions
premier couplet
E D
Please allow me to introduce myself,
A EI'm a man of wealth and taste.
E DI've been around for a long, long year
A EStolen many a man's soul and faith.
E A/C# A
I was 'round when Jesus Christ had His mo… ment
E
of doubt and pain.
E A/C# AMade damn sure that Pilate …washed his hands
E Esus E B
and sealed His fate.
refrain 1
B
Pleased to meet you …
A E A/E E
Hope you guess my … name.
BBut what's puzzling you…
A E Esus E
is the nature of my game.
deuxième couplet
Stuck around at Saint Petersburg
When I saw it was a-time for a change.
Killed the tzar and his ministers;
Anastasia screamed in vain.
I rode a tank held a general's rank
When the blitzkrieg raged
And the bodies stank.
refraintroisième couplet
I watched with glee
While your kings and queens (whoo whoo)
Fought for ten decades (whoo whoo)
For the gods they made. (whoo whoo)I shouted out, (whoo whoo)
"Who killed the Kennedys?" (whoo whoo)
When after all (whoo whoo)
It was you and me. (whoo whoo)Let me please introduce myself (whoo whoo)
I'm a man of wealth and taste. (whoo whoo)
And I lay traps for troubadours (whoo whoo)
Who get killed before they reachedBombay. (whoo whoo, whoo whoo)
refrain
instrumental (sur les accords d’un couplet)
refrain
quatrième couplet
Just as every cop is a criminal (whoo whoo)
And all the sinners, Saints. (whoo whoo)
As heads is tails, (whoo whoo)
Just call me Lucifer (whoo whoo)
'Cause I'm in need of some restraint. (whoo whoo)So if you meet me, (whoo whoo)
Have some courtesy (whoo whoo)
Have some sympathy, (whoo whoo)and some taste. (whoo whoo)
Use all your well-learned politesse (whoo whoo)
Or I'll lay your soul to waste. (whoo whoorefrain
instrumental 2
ad libitum sur les accords du couplet
votre commentaire -
Par kfg68 le 10 Octobre 2009 à 09:17
FRANZ FERDINAND : TAKE ME OUT
paroles & musique : A.Kapranos / N.Mc Carthy © 2004
mesure : 4/4 tempo : 144 (couplet) 100 (refrain) clé : fa#
introduction
Em (4 mesures)
couplet
Am7
So if you're lonely,
D G Bm7 Em… you know I'm here … waiting for you.
Am7I'm just a crosshair,
D G Bm7 Em… I'm just a shot away from you.
Am7And if you leave here,
D G Bm7 Em… you leave me broken, shattered, I lie
Am7I'm just a crosshair,
D G Bm7 Em… I'm just a shot,… then we can die.
pré refrain
G Am Em G Am Em
Ah … … … … … …
G D F C Em
I know I won't be leaving here … … with you .
changement de tempo (100 bpm) sur 3 mesures en Mi mineur
riff 1 de guitare : Em (4 mesures)riff 2 de guitare : Em (2 mesures)
Am (1 mesure)
Bm (1 mesure)
refrain 1
Em
… I say, don't you know ?… You say you don't know.
Am Bm… I say, ... … … take me out.
refrain 2
Em
I stay you don't show, … don't move, time is slow.
Am Bm Em… I say... … … … take me out.
riff 2 de guitare : Em Am Bm
refrain 3
Em
… I say, you don’t know ? You say you don't know.
Am Bm… I say, ... … … take me out.
riff 1 de guitare : Em (4 mesures)pont
Am C6 D6
I know I won't be leaving here.Am C6 D6
Oh, I know I won't be leaving here.
Am C6 D6I know I won't be leaving here.
Am C D7 EmI know I won't be leaving here … … with you.
riff 2 de guitare : Em Am Bm
refrain 1
Em
… I say, don't you know ?… You say you don't know.
Am Bm… I say, ... … … take me out.
refrain 4
Em
If I move this could die. If eyes move this could die.
Am Bm Em… Come on ... … … … Take me out.
riff 2 de guitare : Em Am Bm
riff 1 de guitare : Em (4 mesures)pont
votre commentaire -
Par kfg68 le 26 Mai 2007 à 16:14
THE MAN WHO SOLD THE WORLD<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" /><o:p></o:p>
(paroles et musique : David Bowie 1971)<o:p></o:p>
<o:p></o:p>
<o:p></o:p>
intro : A A Dm Dm F F A ...<o:p></o:p>
<o:p></o:p>
<o:p></o:p>
<o:p></o:p>
A7<o:p></o:p>
We passed upon the stairs<o:p></o:p>
Dm<o:p></o:p>
We spoke of was and when<o:p></o:p>
A7<o:p></o:p>
Although I wasnt there,<o:p></o:p>
F<o:p></o:p>
He said I was his friend<o:p></o:p>
C<o:p></o:p>
Which came as some surprise, <o:p></o:p>
Gm A<o:p></o:p>
I spoke into his eyes <o:p></o:p>
Dm<o:p></o:p>
I thought you died alone,<o:p></o:p>
C<o:p></o:p>
A long, long time ago<o:p></o:p>
<o:p></o:p>
(monter la gamme de Do 2 fois)<o:p></o:p>
<o:p></o:p>
<o:p></o:p>
refrain 1<o:p></o:p>
C F<o:p></o:p>
Oh no, not me<o:p></o:p>
Bbm F<o:p></o:p>
I never lost control<o:p></o:p>
C F<o:p></o:p>
Youre face to face<o:p></o:p>
Bbm A<o:p></o:p>
With the man who sold the world<o:p></o:p>
<o:p></o:p>
<o:p></o:p>
reprise intro<o:p></o:p>
A7<o:p></o:p>
I laughed and shook his hand, <o:p></o:p>
Dm<o:p></o:p>
And made my way back home<o:p></o:p>
A7<o:p></o:p>
I searched for form and land, <o:p></o:p>
F<o:p></o:p>
For years and years I roamed<o:p></o:p>
C<o:p></o:p>
I gazed a gazely stare <o:p></o:p>
Gm A<o:p></o:p>
At all the millions here<o:p></o:p>
Dm<o:p></o:p>
We must have died alone <o:p></o:p>
C<o:p></o:p>
A long long time ago<o:p></o:p>
<o:p></o:p>
(monter la gamme de Do 2 fois)<o:p></o:p>
<o:p></o:p>
<o:p></o:p>
refrain 2<o:p></o:p>
C F<o:p></o:p>
Who knows ? not me<o:p></o:p>
Bbm F <o:p></o:p>
We never lost control<o:p></o:p>
C F<o:p></o:p>
Youre face to face<o:p></o:p>
Bbm A<o:p></o:p>
With the man who sold the world<o:p></o:p>
<o:p></o:p>
instrumental<o:p></o:p>
A A Dm - Dm
<o:p></o:p>
refrain 2<o:p></o:p>
<o:p></o:p>
instrumental<o:p></o:p>
A A Dm Dm F F Dm Dm
A A Dm Dm F F Dm Dm
A A Dm F ...<o:p></o:p>
votre commentaire -
Par kfg68 le 10 Novembre 2007 à 18:03
TIME IS RUNNING OUT
<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" /><o:p></o:p>
(words : M. Bellamy / music : M. Bellamy, C. Wolstenholme, D. Howard) © 2003<o:p></o:p>
introduction<o:p></o:p>
Am Bm E F G<o:p></o:p>
<o:p></o:p>
<o:p></o:p>
first verse<o:p></o:p>
Am Bm
I think I'm drowning, asphyxiating,
E F G<o:p></o:p>I wanna break this spell that you've created.
Am Bm<o:p></o:p>You're something beautiful, a contradiction,
E F G<o:p></o:p>I wanna play the game, I want the friction.
<o:p></o:p>Am B7/5+ E F G<o:p></o:p>
You will be the death of me.
Am B7/5+ E F G<o:p></o:p>You will be the death of me.
<o:p></o:p>
pre-chorus<o:p></o:p>
F G Am
Bury it, I won't let you bury it,
C F G<o:p></o:p>I won't let you smother it,
Am<o:p></o:p>I won't let you murder it.
<o:p></o:p>
chorus <o:p></o:p>
C F
And our time is running out,
G Am<o:p></o:p>Our time is running out,
C F<o:p></o:p>You can't push it underground,
G Am<o:p></o:p>You can't stop it screaming out.
instrumental break <o:p></o:p>
F G Am Bm E F G<o:p></o:p>
<o:p></o:p>
<o:p></o:p>
second verse<o:p></o:p>
Am Bm
I wanted freedom, bound and restricted,
E F G<o:p></o:p>I tried to give you up, but I'm addicted.
Am Bm<o:p></o:p>Now that you know I'm trapped, sense of elation,
E F G<o:p></o:p>You'd never dream of breaking this fixation.
Am B7/5+ E F G <o:p></o:p>You will squeeze the life out of me.
<o:p></o:p>
pre-chorus<o:p></o:p>
<o:p></o:p>
chorus<o:p></o:p>
<o:p></o:p>
bridge<o:p></o:p>
Am Dm<o:p></o:p>
How did it come to this ?<o:p></o:p>
Am Dm
ooh, ooh, ooh, yeah yeah yeah yeah yeah.
Am Dm<o:p></o:p>ooh, ooh, ooh, yeah yeah yeah yeah yeah.
Am E7<o:p></o:p>ooh, ooh, ooh, yeah yeah yeahhhhhhhhh.
<o:p></o:p>
instrumental break 2<o:p></o:p>
Am Bm E F G<o:p></o:p>
Am B7/5+ E7 F G<o:p></o:p>
Am B7/5+ E7 F G<o:p></o:p>
You will suck the life out of me.
pre-chorus<o:p></o:p>
<o:p></o:p>
chorus<o:p></o:p>
<o:p></o:p>
bridge<o:p></o:p>
<o:p></o:p>
coda<o:p></o:p>
E E$ D C<o:p></o:p>
votre commentaire -
Par kfg68 le 30 Mai 2010 à 19:38
UPRISING
(paroles & musique : Matthew Bellamy © 2009)
tempo : 132 bpm mesure : 12/8 tonalité : Ré mineur
intro
Dm (4 mes.)
Dm (2 mes.) Gm F
A (2mes.) Gm F (1/2 mes.) A/C# (1/2 mes.)
Dm (2 mes.) Gm F(1/2 mes.) G# (1/2 mes.)
A (2mes.) Gm F (1/2 mes.) C# (1/2 mes.)
Dm (4 mes.)
premier couplet
Dm Gm
Paranoia is in bloom, the P.R.
F A
transmissions will resume, they'll try to,
Gm
push drugs that keep us all dumbed down and hope that
Dm/F Dm/C#
we will never see the truth around.
Dm
So come on.
Dm Gm
Another promise, another seed, another
F G# A
packaged lie to keep us trapped in greed, and all the
Gm
Green belts wrapped around our minds and endless
Dm/F Dm/C#
red tape to keep the truth confined.
Dm(4 mes.)
So come on.
refrain
Dm Gm7 F
They will not force … us,
A Gm F6 A/C#They will stop de… gra… ding us.
Dm Gm F G#dim7They will not control … us,
A Gm F6 A/C#We will be vic… to… rious.
Dm (4 mes.)
So come on.
troisième couplet
Interchanging mind control, come let the
revolution takes its toll, if you could,
flick the switch and open your third eye, you'd see that
We should never be afraid to die.So come on.
Rise up and take the power back, it's time thefat cats had a heart attack, they know that
their time's coming to an end, we have to
unify and watch our flag ascend.
So come on
refrain
pont instrumental
Dm (6 mes.) Gm D/F A (2 mes.)
Gm F (1/2 mes.) A/C# (1/2 mes.)
Dm (2 mes.) Gm D/F A (2 mes.)
Gm F (1/2 mes.) A/C# (1/2 mes.)
Dm (2 mes.)
refrain
coda
Dm (2 mes.) Gm F(1/2 mes.)G# (1/2 mes.)
A (2 mes.) Gm F(1/2 mes.)C# (1/2 mes.)
Dm (4 mes.)
votre commentaire -
Par kfg68 le 15 Février 2009 à 13:39
SNOW PATROL : YOU RE ALL THAT I HAVE<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" /><o:p></o:p>
words & music : Wilson/Lightbody/Quinn/Connolly/Simpson © 2006<o:p></o:p>
tempo : 132 mesure : 4/4 armure : Fa# Do# Sol# Ré#<o:p></o:p>
<o:p> </o:p>
<o:p> </o:p>
introduction<o:p></o:p>
B6 E6/B B6 E6/B<o:p></o:p>
E A E A (2 fois)<o:p></o:p>
Ooh ooh ooh ooh<o:p></o:p>
<o:p> </o:p>
premier couplet<o:p></o:p>
E A E A E<o:p></o:p>
Strain this chaos, turn it into light.
A E A E<o:p></o:p>I've got to see you one last night,
A E A E<o:p></o:p>Before the lions take their share,
A E A<o:p></o:p>Leave us in pieces, scattered everywhere.
B
Just give me a chance to hold on,
A<o:p></o:p>Just give me something to hold on to.
<o:p></o:p><o:p> </o:p>
refrain<o:p></o:p>
E A6
It's so clear now that you are all that I have.
E AM7<o:p></o:p>I have no fear cause you are all that I have
<o:p></o:p><o:p> </o:p>
deuxième couplet<o:p></o:p>
E A E A E
You're cinematic razor sharp,
A E A E<o:p></o:p>A welcome arrow through the heart.
A E A E<o:p></o:p>Under your skin feels like home,
A E A <o:p></o:p>Electric shocks on aching bones.
B
Give me a chance to hold on
A<o:p></o:p>Give me a chance to hold on
B<o:p></o:p>Give me a chance to hold on
A<o:p></o:p>Just give me something to hold on to
<o:p></o:p><o:p> </o:p><o:p> </o:p>
refrain<o:p></o:p>
(2 fois)<o:p></o:p>
<o:p> </o:p>
<o:p></o:p>
troisième couplet<o:p></o:p>
E A E A E
There is a darkness deep in you,
A E A E
A frightning magic I cling to.
B
Give me a chance to hold on
A<o:p></o:p>Give me a chance to hold on
B<o:p></o:p>Give me a chance to hold on
A<o:p></o:p>Just give me something to hold on to
<o:p></o:p><o:p> </o:p>
refrain<o:p></o:p>
(2 fois)<o:p></o:p>
<o:p> </o:p>
<o:p> </o:p>
<o:p> </o:p>
<o:p> </o:p>
outro<o:p></o:p>
E A E A (2 fois)<o:p></o:p>
Ooh ooh ooh ooh<o:p></o:p>
<o:p> </o:p>
B6 E6/B B6 E6/B<o:p></o:p>
<o:p> </o:p>
<o:p> </o:p>
votre commentaire
Suivre le flux RSS des articles de cette rubrique
Suivre le flux RSS des commentaires de cette rubrique