• OTHERSIDE<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" /><o:p></o:p>

    (words & music : Kiedis / Flea / Frusciante / Smith) © 1999<o:p></o:p>

    mesure : 4/4     tempo : moderately<o:p></o:p>

    <o:p> </o:p>



    intro<o:p></o:p>

    Am      F         C         G<o:p></o:p>

    <o:p> </o:p>

     chorus<o:p></o:p>

    Am                  F              C<o:p></o:p>

    How long, how long will I slide ?
    G                 Am        F<o:p></o:p>

    Separate my slide.<o:p></o:p>

                  C          G                     Am  F <o:p></o:p>

     I don’t,           I don’t believe it’s bad.
    C                              G<o:p></o:p>

    Slitin’ my throat , it’s all        I ever.



    <o:p></o:p>

    first verse<o:p></o:p>

    Am                                             Em<o:p></o:p>

    … … I heard your voice through a photograph.
    Am                                        Em<o:p></o:p>

    … … I thought it up, it brought up the past.
    Am                                       Em<o:p></o:p>

    … … Once you know, you can never go back.
               
    G                 Am<o:p></o:p>

    I gotta take it on the otherside.

    <o:p></o:p>

    second verse<o:p></o:p>

    Am                                  Em<o:p></o:p>

    … … Centuries are what it meant to me.
    Am                               Em<o:p></o:p>

    … … A cemetery where I marry the sea.
    Am                                              Em<o:p></o:p>

    … …A stranger things could never change my mind.
               
    G                 Am<o:p></o:p>

    I gotta take it on the otherside.
    G                   Am<o:p></o:p>

    Take it on the otherside.
    G                     Am<o:p></o:p>

    Take it on.       Take it on.

    <o:p></o:p>

    chorus<o:p></o:p>



    <o:p></o:p>

    third verse<o:p></o:p>

    Am                               Em<o:p></o:p>

    … … Pour my life into a paper cup.
    Am                                 Em<o:p></o:p>

    The ashtray’s full and I’m spillin’ my guts.
    Am                                      Em<o:p></o:p>

    … … She wants to know, am I still a slut ?
               
    G                 Am<o:p></o:p>

    I gotta take it on the otherside.

    <o:p></o:p>

    <o:p> </o:p>

    fourth verse<o:p></o:p>

    Am                                         Em<o:p></o:p>

    … … A scarlet starlet and she’s in my bed.
    Am                               Em<o:p></o:p>

    … …. A candidate for my soulmate bled.
    Am                                   Em<o:p></o:p>

    … … Push the trigger and I pull the thread.
                G                 Am<o:p></o:p>

    I gotta take it on the otherside.
    G                   Am<o:p></o:p>

    Take it on the otherside.
    G                     Am<o:p></o:p>

    Take it on.       Take it on.<o:p></o:p>



    <o:p></o:p>

    chorus + instrumental<o:p></o:p>

    Em      CM7               Em      CM7<o:p></o:p>

    <o:p> </o:p>

    coda<o:p></o:p>

    Em<o:p></o:p>

    … … Turn me on, take me for a hard ride.
    CM7<o:p></o:p>

    … … Burn me out, leave me on the otherside.
    Em    <o:p></o:p>

    … … I yell and tell it that it’s not my friend.
                 CM7<o:p></o:p>

    I tear it down. I tear it down  and then it’s born again.<o:p></o:p>

    <o:p> </o:p>

    <o:p> </o:p>

    instrumental<o:p></o:p>

    Am      FM7    C         G<o:p></o:p>

    <o:p> </o:p>

    chorus<o:p></o:p>

    Am                 FM7         C<o:p></o:p>

    How long, how long will I slide ?
    G6              Am        FM7<o:p></o:p>

    Separate my slide.<o:p></o:p>

                  C         G                      A       FM7<o:p></o:p>

     I don’t,           I don’t believe it’s bad.
    C                             G                  Am          <o:p></o:p>

    Slitin’ my throat , it’s all         I ever had.
     C                         G                     Am    FM7
    How long I don’t I don’t believe it’s bad.
    C                            G           Am<o:p></o:p>

    Slitin’ my throat, it’s all          I ever.<o:p></o:p>


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  • Le monde du rock français doit absolument et le plus vite possible ouvrir les portes (à coup de pieds s'il le faut) de cette extraordinaire structure (mais souvent fermée au rockeux) qu'est le conservatoire. Et vice et versa : les conservatoires doivent s'ouvrir au rock et aux rockeux.

    Je m'explique : ces deux mondes se regardent en chiens de faïence depuis trop longtemps. Le conservatoire est sur ses gardes : "Qu'est-ce que c'est que cette musique simpliste que l'on peut jouer au bout de 6 mois de gratouillage ?"  C'est faux !!! Il faut distinguer led Zeppelin et Tokyo Hôtel !!! Encore faut-il prendre le temps de prendre cette musique au sérieux ... mais le show-biz et les media français ne facilitent pas la tâche : régulièrement, on encense un nouveau groupe à peine capable de savoir ce que c'est un accord diminué.

    De l'autre côté, des rockeux, français pour la plupart, se contentant de vagues connaissances, de riffs sauvages et de watts à la tonne.

    Il y a longtemps que le monde anglo-saxon a crée les passerelles entre le monde de la musique "savante" et le rock ... c'est pour ça que leurs disques sont souvent meilleurs !!!

    Le rock, ils l'apprennent à l'école et ils bossent !!!

    Aussi est-il temps que nos conservatoires accueillent cette musique sans mépris et afin de l'emmener vers les sommets ... que la musique savante du 21ème siècle soit le rock !!! Le jazz est maintenant respecté et joué dans les conservatoires, il a acquis ses lettres de noblesse. Comment ? En entrant au conservatoire !!!

    A condition que les conservatoires ne soient pas des conservateurs !!!

    Les rockeux : poussez les portes du conservatoire, écoutez du classique, regardez les émissions de Jean-François Zygel, elles sont remarquables, du jazz ... et branchez ensuite vos guitares ... Vous avez tout à y gagner !!!

    Un exemple d'un musicien de rock connaissant son Bach sur le bout des doigts ? MATTHEW BELLAMY. Un morceau : Space Dementia.

    Je vous en prie : rencontrez-vous !

    Amen

    Bonjour chez vous


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  • THE FLY<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" /><o:p></o:p>

    paroles & musique : U2 © 1991    tempo : 100 bpm                 mesure : 4/4<o:p></o:p>

    <o:p> </o:p>



    intro <o:p></o:p>

    Em puis riff en Em (12 mes.)<o:p></o:p>

    <o:p> </o:p>

    Oh, baby child...

    <o:p></o:p>

    <o:p> </o:p>

    premier couplet<o:p></o:p>

    Em<o:p></o:p>

    It's no secret that the stars are falling from the sky.
    It's no secret that our world is in darkness tonight.
                         
    A                         Asus4<o:p></o:p>

    They say the sun is sometimes eclipsed by a moon.<o:p></o:p>

                                Em <o:p></o:p>

    You know I don't ...  see you when she walks in the room.


    <o:p></o:p>

    deuxième couplet<o:p></o:p>

    Em<o:p></o:p>

    It's no secret that a friend is someone who lets you help.
    It's no secret that a liar won't believe anyone else.
                      
    A                                    Asus4                <o:p></o:p>

    They say a secret is something you tell one other person,
         
    Em<o:p></o:p>

    So I'm telling you, child.


    <o:p></o:p>

    refrain 1<o:p></o:p>

    C#m      E                             A<o:p></o:p>

    Love ... ... we shine like a burn ... ing star, from the star<o:p></o:p>

                       C#m                  E<o:p></o:p>

    A man will beg ... a man will crawl
                                     
    A<o:p></o:p>

    On the sheer face of love,
                                                                        <o:p></o:p>

    Like a fly on a wall ... it's no secret at all.

    <o:p></o:p>

    Em (3 mes.)<o:p></o:p>

    <o:p> </o:p>

    <o:p> </o:p>

    <o:p> </o:p>

    troisième couplet<o:p></o:p>

    Em<o:p></o:p>

    It's no secret that a conscience can sometimes be a pest.
    It's no secret ambition bites the nails of success.
               
    A                                   Asus4<o:p></o:p>

    Every artist is a cannibal, every poet is a thief ;
                      
    Em<o:p></o:p>

    All kill their inspiration and sing about their grief.

    <o:p></o:p>

    <o:p> </o:p>

    <o:p> </o:p>

    <o:p> </o:p>

    refrain 2<o:p></o:p>

    C#m      E                             A<o:p></o:p>

    Love ... ... we shine like a burn ... ing star, from the star<o:p></o:p>

                           C#m                      E<o:p></o:p>

    A man will rise, ... ... a man will fall
                                         
    A<o:p></o:p>

    From the sheer face of love

    <o:p></o:p>

    Like a fly from a wall ... it's no secret at all.<o:p></o:p>


     

    pont instrumental<o:p></o:p>

    Em (4 mes.)              B (4 mes.)     <o:p></o:p>

    <o:p> </o:p>

    Em (6 mes.)  A         Asus4               E (2 mes.)<o:p></o:p>

    <o:p> </o:p>

    C#m   A         <o:p></o:p>

    <o:p> </o:p>

    E         B         C#m               E         A (2mes.)<o:p></o:p>

    <o:p> </o:p>

    <o:p> </o:p>

    refrain 3<o:p></o:p>

    <o:p> </o:p>

    C#m    E                               A<o:p></o:p>

    Love ... ... we shine like a burn ... ing star, <o:p></o:p>

    C#m      E                                 A<o:p></o:p>

    We’re falling from the sky ... ... tonight.<o:p></o:p>

    C#m      E                                 A<o:p></o:p>

    Love ... ... we shine like a burn ... ing star, <o:p></o:p>

    C#m      E                                 A<o:p></o:p>

    We’re falling from the sky ... ... tonight.<o:p></o:p>

    A man will rise, ... ... a man will fall
                                         
    A<o:p></o:p>

    From the sheer face of love

    <o:p></o:p>

    Like a fly from a wall ... it's no secret at all.<o:p></o:p>

    <o:p> </o:p>

    Em (3 mes.)

    <o:p></o:p>

    <o:p> </o:p>

    coda<o:p></o:p>

    Em<o:p></o:p>

    It's no secret that the stars are falling from the sky,
    The universe exploding 'cose of one man's lied.
    Look, I gotta go, yeah, I'm running outta change;
    There's a lot of things if I could I'd rearrange.<o:p></o:p>

    <o:p> </o:p>

    <o:p> </o:p>

    outro<o:p></o:p>

    instrumental en Em (8 mes.)<o:p></o:p>

    <o:p> </o:p>


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  • LOUXOR, J’ADORE<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" /><o:p></o:p>

    (Philippe katerine)<o:p></o:p>

    <o:p> </o:p>

    <o:p> </o:p>



    introduction<o:p></o:p>

    F#m<o:p></o:p>

    <o:p> </o:p>

    <o:p> </o:p>

    <o:p> </o:p>

    1<o:p></o:p>

    F#m<o:p></o:p>

    J'adoreeeeeeeeee …<o:p></o:p>

    Regarder danser les gens
    J'y retourne souvent
                             E<o:p></o:p>

    Au bar du Louxor
    Regarder danser les gens
          
    F#m<o:p></o:p>

    J'adore, j'adore, j'adore, j'adore, j'adore, j'adore …

    <o:p></o:p>

    <o:p> </o:p>

    2<o:p></o:p>

                 E<o:p></o:p>

    Les institutrices, puéricultrices, administratrices, dessinatrices, les boulangers, les camionneurs, les policiers, les agriculteurs.<o:p></o:p>

            F#m<o:p></o:p>

    Les ménagères, les infirmières, les conseillères d’orientation.<o:p></o:p>

             G#m<o:p></o:p>

    Les chirurgiens, les mécaniciens, les chômeurs.

    <o:p></o:p>

    <o:p> </o:p>

    3<o:p></o:p>

    F#m<o:p></o:p>

    J’adoreeeeeeeeeeeeeeee …<o:p></o:p>

    Regarder danser les gens
    Et de temps en temps<o:p></o:p>

    Je coupe le son.

    <o:p></o:p>

    Et je remets le son.

    <o:p></o:p>

    Je coupe le son.

    <o:p></o:p>

    Je remets le son.

    <o:p></o:p>

    Et je recoupe le son.

    <o:p></o:p>

    Et attention … je remets le son.

    <o:p></o:p>

    <o:p> </o:p>

    <o:p> </o:p>

    4<o:p></o:p>

    F#m<o:p></o:p>

    J'adoreeeeeeeeeeeeeeeee …

    <o:p></o:p>

    <o:p> </o:p>

    5<o:p></o:p>

    F#m<o:p></o:p>

    Les gens arrêtent de danser. Ils se demandent qui a coupé. Ils commencent à m'encercler et là je me sens en danger. Alors je leur dis : « prenez-moi ; faites de moi n'importe quoi ; pendez- moi la tête en bas comme la dernière fois. »<o:p></o:p>

    <o:p> </o:p>

    <o:p> </o:p>

    <o:p> </o:p>

    <o:p> </o:p>

    <o:p> </o:p>

    6<o:p></o:p>

    F#m<o:p></o:p>

    J'adoreeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
    Regarder danser les gens
    Ah !  Je trouve ça fascinant
                          E<o:p></o:p>

    Au bar du Louxor
    Regarder danser les gens  …oh oh <o:p></o:p>

         F#m<o:p></o:p>

    J'adore, j'adore, j'adore, j'adore, j'adore, j’adore …

    <o:p></o:p>

    <o:p> </o:p>

    7<o:p></o:p>

    F#m<o:p></o:p>

    Et je coupe le son.

    <o:p></o:p>

    Et je remets le son.

    <o:p></o:p>

    Et je recoupe le son.

    <o:p></o:p>

    Je remets le son.

    <o:p></o:p>

    <o:p> </o:p>

    outro<o:p></o:p>

    Gm<o:p></o:p>

    J'adoreeeeeeeeeeeeeeeeeee …
    J'adore. J'adore. J'adore. J'adore.<o:p></o:p>

    <o:p> </o:p>

    Et je coupe le son. <o:p></o:p>

    <o:p> </o:p>

    <o:p> </o:p>


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  • MEDS<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" /><o:p></o:p>

    words & music by Brian Molko, Stefan Olsdal & Steve Hewitt © PLACEBO 2006<o:p></o:p>

    tempo : 155 bpm    mesure : 4/4<o:p></o:p>

    <o:p> </o:p>

    <o:p> </o:p>



    introduction<o:p></o:p>

    E5       G6       Cmaj7                                Bsus4            (2 fois)<o:p></o:p>

    <o:p> </o:p>

    <o:p> </o:p>

    first verse<o:p></o:p>

    sur les accords de l’introduction<o:p></o:p>

    <o:p> </o:p>

    I was alone, falling free,
    trying my best not to forget,
    what happened to us, what happened to me,
    what happened as I let it slip.

    I was confused by the powers that be,
    forgetting names and faces,
    Passers by, were looking at me,
    as if they could erase it.



    <o:p></o:p>

    chorus<o:p></o:p>

    sur les accords de l’introduction<o:p></o:p>

    <o:p> </o:p>

    Baby...did you forget to take your meds?  (2 fois)



    <o:p></o:p>

    <o:p> </o:p>

    second verse<o:p></o:p>

    sur les accords de l’introduction<o:p></o:p>

    <o:p> </o:p>

    I was alone, staring over the ledge,
    Trying my best not to forget,
    all manner of joy, all manner of glee,
    and our one heroic pledge.

    How it mattered to us, how it mattered to me,
    and the consequences.
    I was confused, by the birds and the bees,
    forgetting if  I meant it.<o:p></o:p>

    <o:p> </o:p>

    <o:p> </o:p>




    chorus<o:p></o:p>

    sur les accords de l’introduction<o:p></o:p>

    <o:p> </o:p>

    Baby...did you forget to take your meds? (4 fois)



    <o:p></o:p>

    <o:p> </o:p>

    bridge<o:p></o:p>


    D5                                                               <o:p></o:p>

    And the sex and the drugs, <o:p></o:p>

                                    E5<o:p></o:p>

    and the complications.        (4 fois)



    <o:p></o:p>

    <o:p> </o:p>

    chorus<o:p></o:p>

    sur les accords de l’introduction<o:p></o:p>

    <o:p> </o:p>

    Baby...did you forget to take your meds? (6 fois)


    <o:p></o:p>

    <o:p> </o:p>

    outro<o:p></o:p>

    sur les accords de l’introduction<o:p></o:p>


    I was alone, falling free, trying my best not to forget.

    <o:p></o:p>



    <o:p> </o:p>

    <o:p> </o:p>


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